Find en billig a-kasse – få en billig a-kasse som tilfredsstiller dine behov

Skal du have investeret i en billig a-kasse, så er der ingen grund til at betale for meget. Få et medlemskab hos en god og billig a-kasse som hjælper dig, når du står uden arbejde.

Når du skal vælge mellem forskellige a-kasser, så er der forskellige parametre, du skal vurdere a-kassen ud fra: Dagpengebeløb ved arbejdsløshed; diverse servicer; samt råd og vejledning omkring job, arbejdsløshed og understøttelse er alle vigtige forhold.

Dog er det vigtigste parameter som regel det månedlige gebyr, du må betale for at være medlem af din a-kasse. Ligesom med enhver anden forsikringsordning så er disse gebyrer penge ud af vinduet for dig, hvorfor du naturligvis skal fokusere på at finde den a-kasse, som kan levere dig økonomisk understøttelse i tilfælde af arbejdsløshed til den lavest mulige præmie.

Vær realistisk i forbindelse med din søgning af billig a-kasse

Det danske a-kasse-marked er bredt og varieret, og der er mange tilbud af varierende kvalitet. Dog må du også bevare din realitetssans, når du søger efter en billig a-kasse: Ofte vil du ikke være i stand til at finde a-kasser, som er billigere end 400 kroner om måneden.

A-kasser skal som ethvert forsikringsselskab være sikker på at kunne hjælpe de medlemmer/kunder, som har kontraktmæssig ret til det, og det medfører, at dit medlemskontingent altid vil have en vis størrelse – a-kasse-medlemskab til 100 kroner om måneden findes simpelthen ikke.

Danmarks bedste tilbud på billig a-kasse

De billigste danske a-kasser ligger alle i prislejet fra 417 til 465 kroner. Et medlemsskab hos 3F koster her 465 om måneden, mens at Lederne er den billigste a-kasse med 417 kroner om måneden. Priserne for Danmarks billigste a-kasser er her som følger:
– Lederne: 417 kroner
– Min A-kasse: 424 kroner
– Frie Funktionærer: 432 kroner
– ASE: 433 kroner
– Det Faglige Hus: 446 kroner
– MA: 453 kroner
– 3F: 465 kroner

Andre fordele ved billige a-kasser

Udover at være en a-kasse så fungerer størsteparten af ovenstående a-kasser også som fagforeninger. Vil du gerne have fuld beskyttelse; bedre arbejdsrettigheder; bedre overenskomst; og bedre økonomisk og retslig støtte i forbindelse med tvister om løn og fyring hos din arbejdsgiver, så kan du med fordel tegne et sådant yderligere fagforeningsabonnement hos din a-kasse.

ASE og Det Faglige Hus er her de billigste til 50 og 69 kroner om måneden, mens at FF og Lederne er de dyreste fagforeninger til henholdsvis 162 og 172 kroner om måneden.