A-kasse priser

Sammenlign A-kasse priser 2020

A-kasse priserne ligger typisk på et månedligt beløb af ca. på 440-493 kr. Det er derfor en god idé at sætte sig ind i, hvad du får for dine penge. Hvilken A-kasse har de bedste medlemstilbud? Det er dog ikke medlem tilbuddene, der skal få dig til at vælge en a-kasse over en anden. Du skal vælge den a kasse der kan give dig den bedste rådgivning, hvis du står uden arbejde.

A-kasseA-kasse /md.Fagforening /md.Ansøg
Virksom a-kasse469 kr.195 kr.
det faglige hus476 kr.69 kr.
3F a-kasse og fagforening513 kr.464 kr.
ca a-kasse496 kr.50 kr.
frie a- kasse og fagforening485 kr.69 kr.

min a-akasse
476 kr.69 kr.

ase a-kasse
493 kr.67 kr.

ftf a
457 kr.-

business danmark a-kasse
470 kr.167 kr.

Akademikernes ambitiøse a-kasse
440 kr.-

MA a-kasse
493 kr.-
krifa a-kasse og fagforening492 kr.69 kr.
Lederne a-kasse og fagforening492 kr.69 kr.

Er den billigste a-kasse den bedste?

Først og fremmest er det vigtigt at understrege, at den billigste A-kasse på markedet ikke nødvendigvis er den bedste mulighed for lige netop dig. Til at starte med, bør du skabe dig et overblik over de a-kasser, der dækker dit fag eller erhverv. Det er nemlig langt fra alle a-kasser, der optager hvem som helst som medlem. Eksempelvis er BUPL’s a-kasse skræddersyet til de, der arbejder inden for pædagogik og sociale fag, mens A-kassen for Journalistik og Kommunikation er rettet til folk indenfor netop disse erhverv.

A-kasser findes dog i mange former og afskygninger. Der findes derfor også en række, som optager medlemmer uanset fag. Findes der ikke en a-kasse, der dækker dit fag, eller ønsker du blot at udforske andre muligheder, kan du altså starte med listen over disse almene, tværfaglige a-kasser.

Der er en lang række fordele ved at være medlem af en a-kasse: Dagpenge ved ledighed, tilbud om kurser, efteruddannelse og sparring om dit karriereforløb med en jobvejleder. Derfor vælger rigtigt mange danskere da også at tegne medlemsskab hos en a-kasse. Men med et væld af forskellige muligheder på markedet, kan det måske virke overvældende at finde frem til det bedste tilbud. De fleste a-kasser tilbyder de samme grundlæggende services, men derfor kan der stadig være forskel på priserne hos de forskellige a-kasser. Læs med her, hvis du vil blive klogere på de mange forskellige a-kassers priser.

Sammenlign A-kasse priser

Enhver a-kasse har et kontingent, der opkræves af hvert enkelt medlem. Som regel kan kontingentet betales månedsvis, kvartalsvis eller endda årligt. Her har vi valgt at se nærmere på månedlige kontingenter for at skabe et grundlag for sammenligning af mulighederne.

Sammenlign a-kasse priser ved at se på det månedlige kontingent, og opvej derefter de øvrige fordele og ulemper ved de billigste muligheder. Hermed finder du ikke bare den billigste a-kasse, men også den, der bedst matcher din virkelighed på arbejdsmarkedet.

Hvor stor forskel er der?

Sammenlign a-kasse priser på et udpluk af Danmarks mest populære, tværfaglige a-kasser, og du vil hurtigt få en fornemmelse af bredden. Der er nemlig ikke ret stor prisforskel mellem de forskellige a-kasser. Prisforskellene blandt de billigste, vil derfor ofte være på kun et par kroner om måneden. Der kan dog fortsat godt være lidt penge at spare, hvis prisvenlighed er alfa og omega i din søgen efter en a-kasse

Priser på tværfaglige a-kasser

A-kasser, der optager arbejdstagere indenfor alle erhverv, kaldes tværfaglige a-kasser. Det er selvfølgelig noget vanskeligt at sammenligne priserne på a-kasser, der dækker vidt forskellige fag, da behov og indtægtsniveau kan være vidt forskellige fra det ene fag til det andet— og dermed også på priserne fra den ene a-kasse til den anden. Til gengæld giver det mening at foretage en reel sammenlign af priserne på de tværfaglige a-kasser. Med de nedenstående oplysninger, kan du selv sammenligne de forskellige muligheder, og udvælge den a-kasse, der passer bedst til dig.