Fagforeningspriser

Fagforeningspriser i 2019 – Bliv medlem af en god fagforening

Det er vigtigt at du finder den fagforening, der passer netop til dig og dit behov. Mange fagforeninger har forskellige fordele afhængig af hvilket baggrund du har. Hvis du f.eks. har læst til sygeplejerske, er der en bestemt fagforening, der varetager sygeplejerskes rettigheder bedst. Det samme gør sig gældende hvis du er uddannet inden for kommunikation, jura eller andet.

A-kasseA-kasse /md.Fagforening /md.Ansøg
det faglige hus476 kr.69 kr.
ca a-kasse489 kr.Ikke muligt
frie a- kasse og fagforening485 kr.69 kr.

min a-akasse
470 kr.-

ase a-kasse
493 kr.67 kr.

ftf a
448 kr.-

business danmark a-kasse
470 kr.167 kr.

Akademikernes ambitiøse a-kasse
440 kr.-

MA a-kasse
489 kr.-
krifa a-kasse og fagforening479 kr.65 kr.

Fagforeningspriser der giver mening

Prisen på din fagforening er vigtig, det er der ikke nogle der vil være uenige i. Du betaler mange penge om året til din fagforening, så hvorfor ikke finde en der både er billig, og kan give dig den støtte du gerne vil have. Når du bliver medlem af en fagforening, har du ret til gratis kurser og juridisk rådgivning. Begge ting, der kan være rigtig relevante når du står på jobmarked.

Nogle fagforeningspriser ligger på ca 60-80 kr. om måneden, hvilket ikke lyder af særlig meget. Det kan det dog komme til, når du også skal betale kontingent, eller hvis du vil have din fagforening og akasse samlet. Så kommer prisen lige pludseligt op på ca. 800 kr. om måneden, og det er altså ca. 6000-10000 kr. om året. Derfor er det altid en god idé at undersøge hvad du egentligt får for pengene, når du melder dig ind i en fagforening. Der er dog lidt fordele at hente hvis du er studerende, her plejer det nemlig at være billigere. Det er også en god idé som studerende, at være medlem af en a kasse, da det kan garantere dig dagpenge, når du er færdiguddannet.

Stort set alle brancher har en fagforening, der passer bedst til dem. Derfor er det en god idé, inden du melder dig ind i en, at undersøge fagforeningspriserne. De kan variere lidt, men for det meste ligger de på det samme. De ligger på et rimeligt fair beløb, fordi de ved at du som kunde nogle gange har svært ved at forstå, hvad det egentlig er du går og betaler til. For hvad bruger man egentlig sin fagforening til.

Det kan du få svar på senere. Hvordan ved man så, om en fagforening er god. Jo det vigtigste er, at finde ud af, hvad man selv leder efter i en fagforening, og hvad man gerne vil have ud af den. Er det for sikkerhedens skyld. Altså hvis der skulle ske noget på ens job, så ved man at fagforeningen er med på sidelinjen. Spørgsmålene er mange. Det kan derudover også være en god idé at sammenligne fagforeningspriser, på det måde, kan du altså danne dig et overblik over hvilken en, der passer bedst til dig og din økonomi. Du må dog ikke vælge en fagforening, der ikke har noget at gøre med det fag du er uddannet inden for. For hvis du gør det, er det ikke sikkert de kan rådgive eller hjælpe dig, hvis du står i en situation, hvor du har behov for deres hjælp.

Hvad får du for pengene i din fagforening

Alle fagforeninger er forskellige, men hvis man sammenligner fagforeningspriserne, kan man hurtigt se, hvor man får mest for pengene.

Hos Krifa kan du for eksempel, blive medlem på 3 forskellige niveauer.

1. Krifa Light til 554 kr. om måneden
  2. Krifa Basis til 624 kr. om måneden
  3. Krifa Plus til 724 kr. om måneden.
Læs mere om Krifa a-kasse

Med et light medlemskab betaler du 554 kr om måneden. For 554 kr. om måneden får du forskellige tilbud og rabatter. Du får faktisk op til 50% på bestemte ting. For de 554 kr. er der også a kasse med. Derudover får du juridisk dækning, og du er sikret, hvis der skulle være lockout eller andet strejke. Hos krifa a kassen, får du mulighed for at få dagpenge, du får mulighed for lønsikring og du får hjælp til din jobsøgning, hvis du endda skulle være ledig.

Vælger du at blive medlem af Basis pakken, hvor du betaler 624 kr. om måneden får du endnu flere fordele. Oven i tilbud og rabatter, får du også online IT kurser, 1000 kr. i tilskud til uddannelse og kurser og rabat på husforsikring. Derudover får du også stressrådgivning og jobtrivsel.

Det kan altså sagtens betale sig, at blive medlem af en dyre pakke, for her får du meget mere for pengene.

Hos Krifa Plus til 724 kr. om måneden, er der endnu flere fordele at hente. Du får nemlig op til 8000 kr. i tilskud til uddannelse og kurser, helbredstjek, karrieresamtaler, arbejdslyst samtaler, udvidet advokathjælp og meget mere.

Den rigtige fagforening til dig

Det kan altså godt betale sig, at sætte sig ind i fagforeningspriserne, da der tydeligvis er stor forskel på, hvad du egentlig får for pengene. Hos krifa er der hele forskellige niveauer. Hvis det er første gang, du melder dig ind i en fagforening og a kasse, er det ikke altid nødvendigt, at tage den dyreste pakke. Nogle gange kan det sagtens betale sig, at tage en af de mindre.

Ofte afhænger det også af, hvilket job du har. Om det er et studiejob eller et fuldtidsjob, du skal være i, i mange år. Når du melder dig ind i en fagforening, er det ofte a kassen der koster mange penge. Det er den der sikre dig økonomisk sikkerhed, hvis du en dag står uden job. Når du har været inde på for eksempels Krifas hjemmeside og læst om, hvad den tilbyder, skal du gøre op med dig selv. Hvad er det du søger i en fagforening, og har du behov for at have karrieresamtaler eller kan du nøjes med at være sikret hvis uheldet er ude og der er strejke. Lige præcis Krifa er et godt eksempel på hvorfor tjek af fagforeningspriser, er en god idé.

Foreningspriser der giver mening

Det er ofte en jungle, at skulle finde frem til den fagforening der passer til dine kompetencer. Ofte blev man medlem af en fagforening, da man var studerende, og når man så er på arbejdsmarked, kan det være svært at finde ud af, om man egentlig er det rigtige sted. Hos Ase, har de en fin opdeling over, hvad det vil sige at være medlem, som studerende, som almindelig lønmodtager og som senior.

Der er mange der glemmer at man egentlig også burde være medlem af en fagforening, selvom man er pensioneret. Hos ase kan man derudover se at det koster 201 kr. pr kvartal at være medlem af deres fagforening. Derudover koster det 1400 kr. pr kvartal at være medlem af deres a kasse. Det kan nemlig ofte godt betale sig at have a kasse og fagforening samlet. Så kan de nemmere snakke sammen.

Få styr på dine fagforeningspriser

Hos ase får du hurtigt styr på fagforeningspriserne. De har gjort det nemt for dig, så du blot skal klikke ind på deres hjemmeside, og læse dig frem til, hvilke fordele du har ved at være medlem af både a kasse og fagforening hos ase.

Som almindelig lønmodtager hos ase, får du fordele som kurser, sundheds og pensionsordning, hjælp ved arbejdsskade og juridisk rådgivning. Juridisk rådgivning, hvad skal man dog bruge det til. Det kan sagtens være relevant når du en dag skal ansættes og måske ikke lige forstår, den kontrakt du har fået. I sådan et tilfælde kan du sende din kontrakt ind, og få hjælp til at forstå hvad det egentlig er du skriver under på.

Ase tilbyder også fagforening samt a kasse til dig som er selvstændig. Her kan der være mange ting du skal holde styr på. og det kan virke fuldstændig uoverskueligt. Derfor sidder ase klar til at hjælpe dig med for eksempel: ansættelse og rekruttering  af medarbejdere samt rådgivning om økonomisk styring. Der er nemlig nok at se til, når man er selvstændig. På ase.dk finder du endnu mere information om hvad du får for pengene både hos din fagforening, men også hos din a kasse, det går nemlig ofte hånd i hånd.

Hvis du mangler svar

Hvis du er i tvivl om hvilken fagforening du skal vælge, og hvilken en der passer bedst til dig. Så findes der massere af forskellige rådgivnings sider, der både rådgiver dig på fagforeningspriser, a kasse priser og endda sammenligner fagforeningspriserne for dig. Så skal du nærmest ikke løfte en finger. Du skal bare vælge den der passer til dig og dine behov.

Hos Krifa, havde de 3 forskellige niveauer du kunne være medlem på. Det er bestemt ikke alle fagforeninger, der har det, og nogle gange kan det være nemmere kun at have en mulighed at vælge. Nogle gange kan man have svært ved at beslutte sig, hvis fagforeningen tilbyder for mange valgmuligheder. Hvis du er i tvivl, om fagforeningen passer til dig, kan du altid ringe ind, og høre ad. De er altid glade for at byde nye kunder velkommen. Du kan samtidig overveje om du også vil have a kassen med oveni, da der som tidligere beskrevet er mange fagforeninger og a kasser der hænger sammen. Det er selvfølgelig ikke et krav, at du både skal vælge fagforening og a kasse, du bestemmer nemlig helt selv.