Frie fagforening og A-kasse

Hos Frie kan man få både fagforening, A-kasse og lønsikring. Mulighederne er dermed mange, når det kommer til både jobmarkedet og ledighed. Frie er for alle – og dermed også for dig, der er på udkig efter en helt rigtige a-kasse, fagforening eller begge dele. Der er her tale om demokratisk lønmodtagerorganisation, som henvender sig til alle lønmodtagere.

frie-akasse

Frie A-kasse for alle

Når man vælger Frie, så får man Danmarks bedste A-kasse for alle. Her får man nem og sikker adgang til personlig og professionel betjening til hele sit arbejdsliv. På Trustpilot er Frie desuden blevet dømt til at være bedst, når det kommer til A-kasser i Danmark. Hos Frie bliver man støttet, når man har brug for det, og man er garanteret økonomisk hjælp i tilfælde af ledighed. Man får desuden hjælp via professionel sparring og rådgivning, så man hurtigt kan komme tilbage i arbejdsmarkedet, hvis man er ledig. Som medlem af A-kassen er man sikret op til 18.866 kr. om måneden i dagpenge i op til 2 år ved ledighed.

frie-akasse

Hvordan melder du dig ind?

Når man melder sig ind i Fries A-kasse, kan man altid være sikker på at få økonomisk sikring, uanset hvilken faglig og uddannelsesmæssige baggrund man har. A-kassen vil desuden passe på en gennem hele arbejdslivet, og det er også, uanset hvem man er. Frie har mange års erfaring med at drive A-kasse, og netop derfor er de i stand til at yde både effektiv, professionel og ærlig hjælp, når der er brug for det – uanset hvad det er, der er brug for. Man kan også blive medlem af A-kassen, hvis man er dimittend og ny på arbejdsmarkedet, og hvis man ønsker at vide mere om de regler, der er gældende i et sådan tilfælde, er det muligt at læse om på hjemmesiden. Hvis man er medlem af A-kassen, har man desuden mulighed for at indbetale til Fries efterlønsordning, og på denne måde kan man spare op til en fleksibel seniortilværelse. Det er dog helt op til en selv, om man ønsker at betale ind til denne ordning eller ej. Når man er medlem af a-kassen, har man også mulighed for at at tegne en lønsikring, og det er anbefalelsesværdigt for dem, der ønsker at sikre deres løn ved eventuel ledighed. På denne måde vil man nemlig være garanteret en udbetaling, der er højere end dagpengesatsen, hvis man skulle gå hen og blive ledig, og det kan være af afgørende faktor for rigtig mange mennesker den dag i dag.

Hvorfor skal man vælge Frie A-kasse

Der er mange gode grunde til at vælge Frie A-kasse, og en grund er blandt andet, at man ikke kun er økonomisk sikret i tilfælde af ledighed. Man vil også få hjælp, så man hurtigt kan komme tilbage på arbejdsmarkedet igen, uanset hvilken branche man har et ønske om at arbejde i. Uanset hvilken situation, man sidder i, så sidder der hos denne a-kasse dygtige sagsbehandlere klar, som kan give både professionel hjælp og vejledning, når behovet er der. Der er også mulighed for, at man kan få kvalificeret rådgivning og sparring til sin jobsøgning. Hos Frie skal det heller ikke være dyrt at sikre sig mod arbejdsløshed, og det betyder, at man for kun 479 kr. om måneden kan få den økonomiske støtte, man har brug for, såfremt man bliver ledig. Man har desuden også altid mulighed for at få kompetent rådgivning, rabat på forsikring og lynhurtige svarrater. Hvis man er studerende, har man tilmed mulighed for at blive gratis medlem hos Frie, så længe man er under uddannelse. Kort fortalt er fordelene ved at blive medlem af Frie A-kasse som følger:

• Man får dagpenge ved ledighed.
  • Man får rabat på forsikringer.
  • Man er sikret professionel hjælp til jobsøgning.
  • Man har mulighed for at indbetale til efterløn.
  • Man har mulighed for at oprette en lønsikring.
  • Frie har topplacering hos Trustpilot.

Hvis man ønsker at blive medlem af Frie, kan det simpelt og nemt gøres via hjemmesiden. Man har også mulighed for at ringe for at tale med en rådgiver, hvis det er det, man ønsker, inden man melder sig ind. Man kan tilmed aftale et personligt møde, inden man beslutter sig for, om man ønsker at blive medlem.

I stedet for at henvende sig til en bestemt faggruppe, henvender denne organisation sig til alle, der ønsker den bedste service og sikring. Frie er her for at varetage medlemmernes interesser og støtte dem i deres arbejdsliv – uanset hvilken arbejdstitel og baggrund det enkelte medlem har. Hvis man vælger at blive medlem af Frie, vil man aldrig stå alene i sin jobsituation – og heller ikke hvis man skulle være ledig eller senere blive det. Frie er en fagforening, der holder det, de lover, og det er også noget, man som medlem her kan få mulighed for at mærke. Medlemmerne af Frie er nemlig meget tilfredse, og det ses blandt andet ved, at medlemmerne har vurderet denne fagforening som Danmarks bedste. Frie er en fagforening, man kan stole på, og hos denne er der fokus på, at man skal føle sig tryg på arbejdet. Netop derfor har Frie gjort det til sin mærkesag at sikre medlemmerne hele vejen gennem deres arbejdsliv. Uanset om man har behov for at få gennemgået sin ansættelseskontrakt, eller man skal have en sag i retten, kan man altid stole på Frie.

Denne fagforening er samtidig en af Danmarks billigste, og selvom prisen kun er på 65 kr. om måneden, så betyder det ikke, at fagforeningen går på kompromis med den service, der tilbydes. Hvis man vælger at ringe til Frie, vil man få et kompetent og imødekommende menneske i røret, som altid er klar til at give en personlig rådgivning, og det samme vil ske, hvis man vælger at aftale et personligt møde. Når man er medlem af Frie, får man adgang til en lang række spændende arrangementer og kurser, og man har samtidig mulighed for at tegne en supplerende lønsikring, som desuden er blevet kåret som Danmarks bedste lønsikring af Forbrugerrådet Tænk. Hos Frie er der stor fokus på det gode arbejdsmiljø, og det er også vigtigt for denne fagforening, at dens medarbejdere er glade og trives, for kun på den måde er de i stand til at yde den bedste service og betjening til medlemmerne. Frie er desuden rigtig stolte over for andet år i træk at være blevet kåret som en god arbejdsplads af Great Place to Work. Hvis man vælger at lægge et besøg forbi foreningens hjemmeside, vil man kunne læse meget mere om alle de gode muligheder og tilbud, der er.

Fagforening

Hos Frie kan man billigt blive medlem af en god og dygtig fagforening. Denne fagforening kan blandt andet hjælpe med at skabe den helt rette balance mellem arbejde og fritid. Alle mennesker kender til, at det kan være svært at få tid til det hele, og i denne forbindelse kan fagforeningen være meget behjælpelig. Man har altid mulighed for at få hjælp, råd og vejledning fra de dygtige konsulenter, der er ansat. Man kan tilmed få 3 måneders medlemskab gratis, hvis man melder sig ind allerede i dag.

Med denne fagforening er man godt dækket ind, og det vil man være til hver en tid. Man vil aldrig stå alene i sit arbejdsliv, og man er altid sikret både juridisk og professionel hjælp, uanset hvad problemstillingen er, når blot den er relateret til arbejdslivet. Man får tilmed det hele til Danmarks bedste priser. Det er for alle mennesker vigtigt at have et rigtig godt arbejdsliv. Som menneske tilbringer man rigtig mange timer på sit arbejde, og hvis man her skulle få enten problemer eller udfordringer, kan man altid søge råd og vejledning hos Frie Fagforening. Når man er medlem, er man nemlig altid sikret professionelt, og man kan få personlig rådgivning, når man har brug for det. Fagforeningen kan være behjælpelig med alt fra ansættelseskontrakter, sparring i forbindelse med karrieren, og hvis der eksempelvis skal føres sager i retten, vil fagforeningen også altid stå ved medlemmets side. Fagforeningen gør i den forbindelse en dyd ud af at støtte det enkelte medlem gennem hele arbejdslivet, så hvis man er medlem her, vil man altid være godt dækket ind. Der bliver her desuden aldrig gået på kompromis med den service, der tilbydes til medlemmerne.

Hvad koster det at blive medlem af fagforeningen?

Hvis man ønsker at blive medlem af Frie fagforening, kan man få to forskellige typer af medlemskaber. Man kan enten få et Basis-medlemskab, der koster 65 kr. om måneden, eller man kan få Frie Favorit til 139 kr. om måneden. Uanset hvilke af disse typer af medlemskaber, man vælger, er man garanteret komplet juridisk hjælp, hvis det er det, man skulle få brug for. Man har ligeledes altid adgang til fordelagtige rabatpriser på de forsikringer, man har, og man kan også deltage i spændende kurser og arrangementer. Når man har brug for professionel karrieresparring, sidder der altid en kompetent rådgiver klar med den rette hjælp. Man har desuden mulighed for at vælge mellem to forskellige typer af lønsikringsprodukter, som kan sikre, at man kan få en højere udbetaling end dagpengesatsen, såfremt man skulle ledig. Som nyt medlem får man, som tidligere nævnt, altid 3 måneders gratis medlemskab af fagforeningen, og derudover har man altid mulighed for at optjene 2 måneders gratis fagforening, når man anbefaler Frie Fagforening til en ven. Dette er også en af årsagerne til, at denne fagforening blandt andet betegner sig selv som Danmarks gratiste fagforening.

Hvorfor vælge Frie fagforening

Frie er en fagforening, der støtter op om foreningsfriheden i Danmark. Med andre ord er det en af de mest grundlæggende rettigheder, man har som lønmodtager. Hvis man vælger at blive medlem af denne fagforening, vil man være en del af en fagforening, der altid dækker en, når man har behov for det, og som samtidig arbejder for alle medlemmers personlige frihed på arbejdsmarkedet. Når man betaler sit kontingent til fagforeningen, kan man være sikker på, at pengene ikke vil blive brugt på at støtte politiske partier eller andre uhensigtsmæssige formål. Hos denne fagforening bliver der udelukkende fokuseret på, at alle medlemmerne får effektiv hjælp med udgangspunkt i de ønsker og behov, som det enkelte medlem har. Fagforeningens mål er at hjælpe medlemmerne med at få det maksimale ud af deres arbejdsliv, uanset hvilken faglig baggrund det enkelte medlem har. På hjemmesiden kan man desuden læse nærmere om, hvad der inkluderet i de to forskellige medlemstyper, og man kan her frit vælge, hvilken type medlem man ønsker at blive.

Lønsikring

Hos Frie har man mulighed for at få Danmarks bedste lønsikring. Med en lønsikring har alle lønmodtagere mulighed for at få økonomisk tryghed. En lønsikring er med andre ord en privat forsikring mod arbejdsløshed, og denne kan man få udbetalt, hvis man skulle blive ledig. Hvis man tegner en lønsikring, kan man derfor undgå alle de økonomiske bekymringer, som man normalvis ville have. Hvis man tegner en lønsikring hos Frie, er man garanteret højere udbetaling end dagpengesatsen, og man vil også samtidig få både målrettet og personlig rådgivning, såfremt man skulle blive ledig, og dette er uanset, om man også er medlem af a-kassen eller ej.

Hvis man er ude for en opsigelse på arbejdsmarkedet, vil denne aldrig komme belejligt, men hvis man vælger at tegne en lønsikring, og indbetale til denne, kan man slippe for alle de økonomiske bekymringer, man ellers ville have – og man kan derfor i stedet fokusere på at komme i arbejde igen så hurtigt som overhovedet muligt. Hos Frie har man mulighed for at forsikre sig op til 90 % af sin løn – og det endda helt op til 40.000 kr. om måneden. Hvis man vælger at tegne en lønsikring, får man den professionelle hjælp, som man har brug for, til at komme videre i sit arbejdsliv. Allerede fra den dag, man skulle være så uheldig at modtage en eventuel opsigelse fra sin arbejdsgiver, vil man blive en del af Fries effektive genplaceringsforløb. Dette forløb er med til at gøre, at 50 % af foreningens lønsikrede medlemmer aldrig når at blive ledige på arbejdsmarkedet. Når man befinder sig i genplaceringsforløbet, vil man modtage rådgivning fra foreningens professionelle karriererådgivere, og med udgangspunkt i den personlige situation og ønsker, kan man få hjælp til at finde sit næste arbejde.

Hvilke typer af lønsikring kan man få?

Hos Frie har man mulighed for at vælge mellem to forskellig typer af lønsikringer. Man kan eksempelvis vælge at tegne en Fri Lønforsikring, hvis man er på udkig efter et alternativ til a-kassen, der samtidig er trygt. Her vil man få en 100 % privat arbejdsløshedsforsikring, og man vil her være sikret op til 90 % af sin indkomst – op til 40.000 kr. pr. måned. Derfor skal man heller ikke længere betale kontingent til a-kassen, hvis man vælger denne løsning. Hvis man tegner en Fri Lønforsikring, slipper man for at skulle møde op hos jobcenteret, eller at skulle leve op til andre offentlige regler i forbindelse med arbejdsløshed – og på den måde bliver det nemmere for det enkelte menneske at fokusere på at komme tilbage på arbejde igen.

Man har også mulighed for at vælge den såkaldte Supplerende Lønsikring, og hvis man vælger denne løsning, vil man tegne en tillægsforsikring til sin a-kasse. Fries Supplerende lønsikring er derfor perfekt til dem, der stadig har et ønske om at være medlem af a-kassen, men samtidig også gerne vil være sikret en højere sats end den almindelige dagpengesats, såfremt de skulle blive ledige. Den supplerende lønsikring er kåret som bedst i test at Forbrugerrådet Tænk, og med denne lønsikring har man mulighed for at forsikre sig for op til 20.000 kr. pr. måned oven i dagpengene fra a-kassen. Her vil man også gennem et genplaceringsforløb modtage både rådgivning og karrieresparring, og det betyder, at man vil kunne give sig selv de bedste muligheder for hurtigt at vende tilbage på arbejdsmarkedet igen, såfremt man skulle blive ledig.

Hvis man vælger at tegne en lønsikring hos Frie, vil man være økonomisk dækket fra den første ledighedsdag – også i tilfælde, hvor man selv siger sit job op. Med en lønsikring hos Frie har man desuden mulighed for at få hurtig udbetaling, efter at man har tilmeldt sig ordningen – og man vil kunne få en udbetaling i helt op til et år efter sin opsigelse. Man vil også altid kunne modtage rådgivning fra foreningens dygtige karriererådgivere fra den dag, man har enten modtaget sin opsigelse eller sagt sit job op. Det betyder med andre ord, at man får de bedste betingelser for at komme i et nyt job, inden man reelt bliver ledig. Hvis man allerede i dag bestiller en lønsikring hos Frie, har man mulighed for at få forsikringen gratis i nogle måneder – og det er netop også altid værd at tage med. Hvis man vælger den supplerende lønsikring, vil det koste fra 55 kr. om måneden, mens prisen på Fri Lønforsikring vil være startende ved 522 kr. om måneden.

Hvordan kommer man i kontakt?

Frie har hovedkontor i Odense, og her kan man møde op i åbningstiden, hvis man søger råd og vejledning. Man kan også altid ringe eller sende en e-mail, og alle kontaktinformationer vil være at finde på hjemmesiden.